dinsdag 23 november 2010

Spinnen met de Tolspin voor Thijs

Gisteren begon ik te spinnen met de tolspin voor Thijs want zondag is dat lieve neefje van mij jarig. Ja Thijs, ik weet het Tante Tuut is weer een beetje laat dat komt omdat ik een jaartje ouder wordt en de dagen veel vlugger lijken te gaan dan 20 jaar geleden. Hoe zou dat toch komen?!



Ik ben dus wol gaan spinnen met mijn tolspin. De tolspin kreeg ik van een lieve Nederlandse mevrouw die hier in de buurt woont. Heb potlood lontwol gekocht die ik nog eens in twee heb gedeeld en daarmee kan je heel mooie gelijke draad spinnen. Gewone dikke lontwol kan je in acht gelijke stukken verdelen om wol te bekomen die je met breinaald nr 3 en 3,5 kan breien.

Spinnen vind ik één van die heerlijke momenten van de dag, je bent honderd procent met je volle aandacht bezig. Dit wil zeggen dat je op dat ogenblik aan niets anders denkt dan aan spinnen en verslapt je aandacht toch dan knakt gegarandeerd je draad middendoor of iets dergelijks. Met andere woorden, het brengt je tot rust en ik vind het iets ongelooflijks dat je van ruwe wol, lontwol, of andere wol een draad kunt spinnen die je daarna kunt gebruiken om te breien en te haken voor een muts, sjaal, trui, vest...

Dus Thijs voor jou maak ik een lekkere warme muts van 100% heerlijke, zuivere schapenwol. Misschien brengt de Sint de muts wel voor je mee vanuit Spanje, hij woont hier trouwens niet ver vandaan. Ik zal vandaag eens een bezoekje gaan brengen aan die goede Sint met zijn Pieterbaas.


Later schrijf ik nog een post met de beschrijving van de muts en het patroon.

Dikke zoen van Tante Tuut

Geen opmerkingen: