zondag 9 januari 2011

Roerei - Revuelto . Tante Tuut .

Wanneer je hier in Spanje naar een tapabar gaat vraag dan of ze ook een "revuelto" (roerei) met chorizo en champignons kunnen klaarmaken. Het staat meestal niet op de tapa- of menukaart, maar is heerlijk en je hebt er meestal genoeg mee.

Dit gerecht is klaargemaakt door mijn dochter Carmela, het was gisteren zaterdag, dus haar beurt om te kokerellen. Ik hou wel een oogje in het zeil en geef instructies wanneer het nodig is, zo leert ze de kunst van het koken ook. In het weekend kook ik namelijk nooit, dat laat ik wijselijk over aan mijn dochter en man, heerlijk vind ik dat :-))

Wat heb je nodig voor een Revuelto - Roerei
Voor 3 a 4 personen

  • 5 eieren
  • 2 chorizo - worstjes
  • klein bakje champignons
  • twee piquillo paprika's
  • peper en zout


Hoe maak je deze Revuelto - Roerei


  1. Ontdoe de chorizo van zijn vel en snij deze in partjes.
  2. Borstel de champignons en snij deze in schijfjes.
  3. Snij ook de piquillo in repen. Je kan ook al reeds in repen gesneden piquillo kopen.
  4. Bak de chorizo, champignons en de piquillo aan in een pan met een iets hogere rand of in een tortilla pan.
  5. Doe de eieren in een kom en roer goed door elkaar tot je een lichtgele massa bekomt en doe dit dan bij de aangebraden groenten en chorizo, voeg er direct peper en zout aan toe.
  6. Blijf nu goed roeren tot het ei volledig is opgesteven.
  7. Serveer met brood of chapati.
  8. Smullen maar!
Tot de volgende lekkernij!
Groetjes van Tante Tuut

5 opmerkingen:

Patty Biermans zei

Lekker hè! Als je niet *moet* koken. Het eten smaakt dan veel beter dan dat je zelf de hele tijd boven de kookpot hebt gehangen. ;-) Knufz..Peebee

vilterietje zei

lijkt me leuk staan op de menukaart voor het weekend: chapati met revuelto!
het lijkt heel moeilijk en toch heb je met redelijk weinig werk iets heel lekkers op je bordje! lieve groet en tot....riet:)

inge zei

heerlijk toch als anderen eens koken en je gewoon de voeten onder tafel moet schuiven...smakelijk!

Michaja zei

Wat heerlijk zeg niet hoeven koken in het weekend!
Ik heb vanavond een Spaanse tortilla gemaakt. Was redelijk gelukt alleen volgende keer minder aardappellen er in of meer ei :)
Dit gerechtje ga ik zeker onthouden! Dank je hiervoor.
Groetjes Michaja

Unknown zei

zaaaaaaaaaalig als je niet hoeft te koken in het weekend. vandaag hadden we mijn schoonmoeder op bezoek, we hadden heel wat verjaardagen te vieren; mijn schoonmoeder verjaart op 1 januari, ik op 7 januari, onze jongste zoon op 9 januari, en Stefaan op 25 december! wat het koken betreft hebben Stefaan en ik de taken verdeeld. Ik heb voor de groenten gezorgd, Stefaan bakt steevast het vlees (vandaag was het 'eendenborstfilet', ¡está muy rico!), en één van de zonen heeft de kroketten gebakken. Leuk als je niet alles alleen hoeft te doen! Un abrazo, Hilde