donderdag 2 mei 2013

Honing Meloen Smoothie . Tante Tuut .


Honing meloen smoothie
Heb je 's morgens niet veel tijd om te ontbijten dan is deze Honing Meloen Smoothie een uitkomst. Hij zit boordevol vitaminen en je kan hem van de avond voordien al klaarmaken. Ook als vieruurtje voor je kinderen is deze smoothie een welkome vitamine boost.

Ingredienten voor deze Honing Meloen Smoothie
  • 1 honingmeloen
  • klein potje natuurlijke yoghurt zonder suiker
  • een half glas halfvolle melk of soya melk
  • 5 blaadjes munt
Bereiding van deze Honing Meloen Smoothie


Meloen smoothie
  1. Snij de pompoen open en ontdoe deze van zijn pitten. De grootste pitten kan je bewaren om zelf te zaaien (heb ik gedaan).
  2. Haal nu het vruchtvlees van de meloen eruit en doe dit in een kom.
  3. Voeg de yoghurt, de halfvolle melk of soya melk erbij en de blaadjes munt.
  4. Mix alles heel fijn.
  5. Schenk in glazen en versier met nog een extra blaadje munt.
Je kunt deze Honing Meloen Smoothie enkele dagen in de ijskast bewaren. Heerlijk bij zomerse temperaturen, hij koelt je lekker af.

2 opmerkingen:

Helmi zei

Ik ben gek op honing. Mijn favoriet is de acacia honing. Deze smoothie lijkt me heerlijk als het buiten warm is!

Anoniem zei

njammie! ik ben nu net bezig een grote kom verse fruitsalade te maken. dat eet ik dan ook vaak doorheen yogurth gemengd. heerlijk!